Komunikace a vzájemná podpora v týmech v prostředí sociálních služeb
Časová dotace: 8 hodin
Anotace
V prostředí sociálních služeb je otevřená komunikace a vzájemná podpora mezi členy týmu základním předpokladem zvládání této náročné pomáhající profese. I když mezilidské vztahy mezi jednotlivými pracovníky budou mít vždy rozdílnou kvalitu, je třeba neustále pracovat na funkčnosti celého týmu. „Zdravý tým“ je pak schopen lépe vstřebávat a zvládat náročné a emočně vypjaté situace, popř. i konflikty mezi členy. Kurz „Komunikace a vzájemná podpora v týmech v prostředí sociálních služeb“ je zaměřen především na rozvoj schopnosti všech členů týmů otevřít problém a společně nalézat řešení. Kurz ukazuje cesty, jak proaktivně komunikovat problém zatížený emocemi či konfliktem. Během kurzu je rovněž rozebírán a diskutován přínos vzájemné podpory a sdílení ve zvládání mimořádné pracovní zátěže.
Obsah
- Definice týmů
- Znaky efektivních týmů v prostředí sociálních služeb
- Role v týmu, specifika v rámci sociálních služeb
- Zvládání konfliktů a jejich řešení
- Čeho se vyvarovat při konfliktech
- Proaktivní otevírání komunikačních problémů
- Vývoj týmů a budování vzájemné podpory
Rychlý kontakt
- HARTMANN akademie
- Pavla Čásarová
organizátorka vzdělávání - Telefon: +420 724 671 171
- pavla.casarova@hartmann.info