Komunikační dovednosti v problémových situacích v praxi sociálních služeb
Časová dotace: 8 hodin
Anotace
V pomáhajících profesích dochází na základě různých příčin k problémovým či konfliktním situacím. Každý pracovník by měl umět tyto situace včas odhalit, profesionálně je zvládnout či přispět dle svých možností k posunutí problému či konfliktu do fáze řešení. Tato dovednost zahrnuje odhalení věcného jádra konfliktu či problému, zpracování emocí zúčastněných, analýzu dané situace a vytvoření podmínek k řešení. Tento komplexní přístup vyžaduje znalosti z oblasti psychologie, přehled ve vhodných postupech, příslušné komunikační dovednosti, a především uvědomění si specifik řešení konfliktů a problémových situací v zařízení sociálních služeb. Kurz „Problémy a konflikty v praxi sociálních služeb“ podává nejen teoretický základ a náhled na danou problematiku, ale poskytuje i nácvik příslušných komunikačních dovedností. Kurz upozorňuje na možná úskalí řešení problémů a konfliktů v praxi sociálních služeb a podporuje absolventy v proaktivním přístupu k těmto situacím.
Obsah
- Anatomie konfliktů a problémových situací
- Dopad negativních emocí na průběh konfliktu
- Chyby při posuzování komunikačních partnerů
- Konflikt mezi skupinami
- Osobnost a reakce na problémovou situaci
- Agresivita a manipulace, vhodné vyjádření negativních emocí
- Asertivita a proaktivní komunikace
- Model řešení konfliktů a problémových situací
- Specifika řešení konfliktů v praxi sociálních služeb
Rychlý kontakt
- HARTMANN akademie
- PhDr. Nikola Peřinová
- konzultant HARTMANN akademie
- Telefon: +420 724 671 165
- nikola.perinova@hartmann.info